Velkommen til Bjørnehi familiebarnehage

Bjørnehi familiebarnehage åpnet dørene for første gang 01.08.2006.

Barnehagen ligger i et gammelt villastrøk i Rud-området og holder til i en del av en tomannsbolig med egen inngang og hage, men også med mange spennende muligheter i nærmiljøet.

Barnehagen består av en gruppe på åtte barn (0-3år), to medarbeidere, en barnehagelærer og pedagogisk veileder/styrer. Vi er en stabil og reflektert personalgruppe som består av masse erfaring, kunnskaper og kompetanse. De fleste av barna som starter hos oss har ikke gått i barnehage tidligere, og starter i en ganske ung alder. Dette er vi svært bevisste på, og vi streber etter å gjøre overgangen så rolig og trygg som mulig for barnet ved å gjøre individuelle tilpasninger slik at det første møtet med barnehagen blir en positiv opplevelse for barnet. Med en gruppe på totalt 8 barn og få voksne å forholde seg til, vil barnet få en trygg ramme i forhold til omsorgspersoner det skal lære å kjenne og det vil føre til en god og trygg atmosfære som preger avdelingen.

Barn tilbringer store deler av dagen sin i barnehagen. Vi er opptatt av at tiden skal fylles med engasjement, nærhet og at de skal utvikle et positivt selvbilde og positiv holdning til seg selv. Vi er opptatt av å gi barna god tid til lek, nærhet og å finne glede i de minste ting. Vi jobber med å skape et godt samarbeid med foreldrene gjennom dialog.Det at foreldrene er trygge på at barnet har det godt mens de er på jobb, er veldig viktig for oss.

Vårt mattilbud

Med 400 kr i kostpenger per måned, tilbyr Bjørnehi familiebarnehage alle måltider for barna i løpet av dagen. Dette vil si at foreldrene ikke trenger og tenke på matpakker, og andre utgifter. Kostpengene inkluderer frokost, lunsj (varm mat 2 ganger i uken + havegrynsgrøt/omelett 1 gang i uken), og frukt/brød på ettermiddagen. Barna får også servert drikke vann/melk på avdelingen.

Forsikring

Barna er forsikret under oppholdet i barnehagen.

Priser

Varierer til enhver tid gjeldende satser. Kroner 400,- for mat kommer i tillegg.

ÅR
dyktige Medarbeidere
barn

Åpningstider